Monday 23 May 2011

Angau Ku!!

Jari gatal nak menaip lagi. Ermm..dua tiga arini hepi jer. Semalam temankan bespren g lunch reunion ngn geng2 sekolah rendah dia. Happening sebab sumer orang gelak macam nak pecah perut. Best giler! Masa sembang2 tu tetiba tingat zaman sekolah..kat mana la kawan2 aku yang lain. Mesti hepi kalau jumpe dorang. Arini pepagi lagi dengan semangat baru yang kononnyer nak siapkan sumer keje rumah sebelum ikut bespren gi swimming pool. Hik hik..gelak pon dah gatal. Nak jumpe adik yang sangat di rindu! Spent time dua jam kat tepi pool rasa macam kejap je. Seronok tengok orang lain pandai berenang and masuk pool 4.4 meter. Giler dalam siut! Berani kah aku kalau di ajak berenang nanti. Tapi adik coach renang kesayangan kata akan ajar sampai pandai. Sangat suke!! Mata x berkelip saat tengok dia menyelam ke dasar dengan gaya tenangnya. Dalam hati, aku mesti blaja sampai boleh buat macam dia. Aku ingat dulu2 masa belum pandai bawa kereta. Masa tu ingat itu adalah benda mustahil yang aku boleh buat. Tapi akhirnya aku pandai juga bawa kereta tanpa di ajar oleh sesiapa. Ended up aku pandai sebelum aku belajar di sekolah memandu. Kalau orang lain amik kelas setiap hari, aku hanya datang dua kali seminggu je. Itu pun untuk belajar undang2 jalanraya sebelum ujian ngan JPJ. Lepas pandai bawa kereta aku tak pernah terfikir nak ada kereta sendiri masa time study degree dulu. Maklum la student la kata kan! Tapi sekali lagi benda tu tak mustahil. Dengan bantuan kakak ku, aku berjaya beli kereta hasil kerja partime mengajar tusyen masa study dulu. Kawan2 slalu kata "Ko ni kan senang je dapat segala macam benda". Hati sedih bila dengar kawan2 cakap macam tu. Diaorang tak tau betapa aku bekerja keras untuk dapatkan semua benda tu. Masa study degree dulu, orang lain semua mak ayah sediakan tapi aku kena kerja untuk dapatkan ape yang diperlukan. Bukan tak bersyukur tapi itu lah nikmat yang Allah bagi kat aku. Walaupun penat bekerja dan belajar pada masa yang sama tapi result peperiksaan setiap semester tak pernah mengecewakan. Tiap2 semester nama aku mesti terpapar kat Faculty Board. Terima kasih kepada kawan2 yang banyak membantu dan doa mak ayah yang sentiasa menenangkan jiwa. So bebalik kepada keterujaan perasaan aku nak belajar berenang. Takut memang sentiasa ada dalam jiwa tapi yang penting macamana nak handle ketakutan tu. Itu yang paling susah sebenarnya. Tapi aku percaya suatu hari nanti aku akan pandai berenang dan boleh jadi profesional diver.

No comments:

Post a Comment